Subscribe pentru ultimele noutati!

Va'multumim.

joi, 8 septembrie 2011

Cum să-ţi faci blogul cât mai cunoscut (mic ghid)

Indiferent de ce se spune, un blog este până la urmă un site web, deci toate tehnicile de optimizare clasice se aplică. Dar un blog dispune de câteva avantaje tehnice şi structurale care trebuie exploatate.


Atenţie la conţinut!

Probabil că nu voi spune niciodată de suficiente ori ceva ce ţine de evidenţă: este imperativ să existe un conţinut cât mai adecvat şi cât mai bogat, articole numeroase, cât mai originale, postate periodic. Ca şi în cazul oricărui site, dacă aveţi conţinut de calitate, acest lucru vă va aducepopularitate, autoritate, trafic şi în anumite cazuri chiar bani.


Optimizaţi blogul însuşi

Nu ignoraţi avantajele specifice ale arhitecturii unui blog:

• Alegeţi cu multă grijă titlul (conţinând dacă se poate cuvinte-cheie).
• Utilizaţi diferite balize la structurarea conţinutului paginii şi puneţi în evidenţă anumite cuvinte (cu bold sau italice).
• Alegeţi un format de url cât mai simplu posibil, scurt, cu cuvinte-cheie separate prin liniuţă (în niciun caz cu liniuţe jos – underscore).
• Utilizaţi obsesiv în articolele voastre cuvinte-cheie pe care le consideraţi strategice pentru blogul vostru.
• Nu fiţi zgârcit cu legăturile spre alte bloguri şi site-uri. Este genul de politeţe care foarte des se întoarce în favoarea voastră.
• Nu duplicaţi conţinutul deja existent şi mai ales nu furaţi textele redactate de alţii.

Fiind vorba despre un blog, mai gândiţi-vă şi la metodele urmatoare:
• Promovaţi-vă fluxul şi facilitaţi mijloacele de abonament. Această tehnică de “legat” vizitatorii mulţumiţi de conţinutul blogului este atât de răspândită încât există deja iconiţe oficiale care simbolizează fluxul. O colecţie o puteţi găsi aici.
• Propuneţi mai multe fluxuri, pe categorii (unul pentru articole, altul pentru comentarii, etc.).
• Puneţi un număr important de articole în flux (de exemplu 20).
• Utilizaţi un blogroll, este o excelentă metodă de a creea legături cu alte bloguri cu care aveţi ceva în comun, şi pe care astfel le veţi promova. Adesea, veţi primi acelaşi serviciu.
• Puneţi în evidenţă adresa permanentă a fiecărui articol pe care îl difuzaţi.
• Adăugaţi un tag pentru fiecare dintre posturile blogului vostru, sau chiar mai multe.


Commentarii şi trackback-uri

Vizitaţi blogurile care tratează aceleaşi subiecte ca şi al vostru şi lăsaţi acolo comentarii (cât mai pertinente). Chiar dacă cele mai multe dintre link-urile pe care le veţi câştiga astfel nu vă vor ajuta în mod direct (pentru că primesc implicit atributul nofollow), vă puteţi face astfel cunoscut în blogosferă şi veţi obţine astfel trafic.

Dacă citaţi alte bloguri (inserând un link într-un articol), asiguraţi-vă că le trimiteţi un ping de trackback pentru a-i avertiza de acest lucru. Dacă sunteţi deja înscris la directorul de bloguri Technorati, şi dacă şi blogul citat este înscris, atunci fiţi sigur că va afla în cel mai scurt timp.


Nu ignoraţi instrumentele specializate în promovarea blogurilor

Înscrierea în anuarele şi motoarele de căutare, oricât de mult timp ar mânca, este un must. Unele dintre ele sunt în mod special rezervate blogurilor, aşa că trebuie profitat la maxim! O listă poate fi găsită aici.

Pentru a informa alte site-uri că tocmai aţi publicat un articol, trebuie să trimiteţi un ping. Anumite site-uri propun trimiterea unui ping în mod automat, ceea ce nu e puţin dacă staţi şi vă gândiţi că ziua nu are decât 24 de ore. Preferaţii mei sunt: FeedPingPingoatPingomaticPingShot şiWeblogs.


Măsoară-ţi performanţa

Pentru a şti ce servicii vă aduce popularizarea fluxului şi cât trafic vă generează, vă trebuie instrumente dedicate. Unele dintre ele propun analizarea traficului provenit din flux: FeedBurnerFeedCraftSimple Feed,NookedMeasureMapSitemeter.

Singurul inconvenient major al acestor instrumente este că fluxul este gestionat în afara blogului, în condiţiile în care ar fi fost preferabil ca url-ul lui să facă parte din acelaşi domeniu cu blogul.

Pentru a şti dacă blogul vostru este bine poziţionat în motoarele de căutare, nu uitaţi să utilizaţi un program de analiză a poziţionării.

Socializer Widget By Blogger Yard
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va rugam nu injuratii aveti un limbaj decent nu de messenger facebook fiti la subiect!